Efter ett år av rekonstruktion redovisar IPV Im Prima Visual Communication AB (tidigare Kaigan) sina siffror för 2013

PUBLICERAD: 21 augusti 2014
UPPDATERAD: 21 augusti

Ur askan av tidigare Kaigan och Imprima skapades IPV Im Prima Visual Communication AB förra året. Det var i april förra året (2013) efter beviljan från Stockholms tingsrätt som Kaigan, inklusive det som tidigare var Imprima, inledde den rekonstruktion som skulle som skulle resultera i IPV Im Prima Communication AB.

 

I rekonstruktionsansökan angav Kaigan att tryckeriet i Sundbyberg ska läggas ner och att tryckeriverksamheten för företagets kunder skulle förläggas till internationella underleverantörer, vilket således innebar att c:a 50 anställda, från företagets dåvarande 92 anställda, ämnades bli uppsagda.

 

Rekonstruktionen blev godkänd av Stockholms Tingsrätt i mars 2014. Bolaget är ett helägt dotterbolag till Tre Liljor Sverige AB, och redovisningssiffrorna gäller verksamhetens resultat för räkenskapsåret 2013.

 

Bolagets egna kapital är förbrukat och en kontrollbalansräkning har upprättats.

 

[Miljoner kronor]

 

Nettoomsättning: 80,7 (128,7)

 

Rörelseresultat: 1,2 (-14,3)

 

Resultat efter finansnetto: -0,6 (-17)

…+ balanserat resultat: -9,0

 

Soliditet(%): -52 % (-20 %)

 

Kortfristiga fordringar: 12,6 (25,3)

 

Kortfristiga skulder: 20,9 (38,2)

 

 

Medeltal anställda: 54 (92)

Läs vidare

Tryckerikunder och produktion flyttas

Holmbergs ingår ett samarbetsavtal med Åtta.45 som tar över produktion och kundrelationer.
laptop-3196481_1920

Tryckeri i Skene ökar resultat

Markbladet Tryckeri minskade sin omsättning för 2020 marginellt medan rörelseresultatet ökade.

Resultatet steg hos Addbrand

Försäljningen dök under 200 miljoner kronor, men rörelseresultatet gick upp, visar Addbrand Swedens räkenskapsår 2020.

Tryckerikedja tappade 26 procent

Covid-19 pandemin blev kännbar för Justnu:s verksamhetsår 2020. Försäljningstappet blev betydande jämfört med föregående år, visar senaste bokslutet.

Senaste nytt

Dina tonerkassetter från Fujifilm kan redan ha varit använda

Fujifilm har etablerat ett cirkulärt tillverkningscenter i Nederländerna för att främja resurscirkulation. Som ett första steg kommer enheten samla in och återtillverka använda tonerkassetter till nya produkter.
DSC0417

Branog satsar på DTG: "Dumt om de springer till konkurrenterna"

Branog Branding satsar på profil som ett nytt ben. Tryckeriet har investerat i en DTG-maskin (direct to garment) för att trycka direkt på textil. Men lösningen fungerade inte riktigt som de tänkte på förhand. Läs mer om vad de lärt sig under resans gång.
Branog1

Fujifilms Tommy Segelberg får nytt internationellt toppjobb

– Det är kul att Fujifilm visar att man kan växa inom bolaget, säger Tommy Segelberg till Sign&Print.
Tommy_Segelberg

Antalis förvärvar Xerox pappersverksamhet i EMEA-regionen

– Det är viktigt för oss att behålla starka positioner på våra marknader och förbättra lönsamheten för vår kontorspappersverksamhet, säger Hervé Poncin, vd för Antalis.
FotoJet---2024-10-02T132714.194