Mittmedia går från minus till plus

PUBLICERAD: 19 augusti 2015
UPPDATERAD: 19 augusti

Under 2014 gick Mittmedia AB:s rörelseresultat från minus 60 till plus 5 miljoner kronor. Samtidigt är omsättningen i stort oförändrad, från 986 till 987 miljoner kronor. I förvaltningsberättelsen skriver företaget att de inför 2015 beräknar ett rörelseresultat i nivå med 2014.

Den digitala publiken ökade hos Mittmedia under 2014, skriver bolaget i sin årsredovisning. Trafiken på sajterna steg med cirka 30 procent efter att en ny publiceringsplattform och responsiva sajter infördes för alla tidningar. Trots detta förväntar sig företaget tuffa förutsättningar för kommande år, bland annat på grund av att digitala abonnemangsintäkter är belastade med en högre mervärdesskatt än den traditionella papperstidningen. Det, skriver bolaget, gör uppgiften att konvertera de vikande traditionella intäkterna från pappersprodukter till nya digitala intäkter betydligt svårare än om skattesatsen hade likställts.

Läs vidare

Tryckerikunder och produktion flyttas

Holmbergs ingår ett samarbetsavtal med Åtta.45 som tar över produktion och kundrelationer.

laptop-3196481_1920

Tryckeri i Skene ökar resultat

Markbladet Tryckeri minskade sin omsättning för 2020 marginellt medan rörelseresultatet ökade.

Resultatet steg hos Addbrand

Försäljningen dök under 200 miljoner kronor, men rörelseresultatet gick upp, visar Addbrand Swedens räkenskapsår 2020.

Tryckerikedja tappade 26 procent

Covid-19 pandemin blev kännbar för Justnu:s verksamhetsår 2020. Försäljningstappet blev betydande jämfört med föregående år, visar senaste bokslutet.

Senaste nytt

Unika dekaler med exklusiv UV-gelskrivare för Hillstedts

Hillstedts i Nykvarn utanför Södertälje har investerat i en UV-gelskrivare från Canon. I Colorado M3W kan de skapa både matta och blanka dekaler, även i kombination.

Hillstedts_7529

Spariver på Heidelberg

Heidelberg ska minska antalet tjänster med 450 stycken de kommande tre år. Enligt företaget ska det stärka konkurrenskraften och möjliggöra nya investeringar.

DSC_7972

Nytt förpackningsmaterial av gräsfiber

Mycket av det naturen ger kan användas som råvara för förpackningsmaterial. Vad sägs om gräs som en del av ett pappersmaterial?

Grasspaperx

Ahlsells nya tryckeriverksamhet – vill växa genom förvärv

Ahlsell gör en strategisk satsning på tryckeri, profil- och presentreklam. Det tekniska handelsföretaget har för avsikt att växa genom uppköp av liknande verksamheter. Nu startar man en ny yrkesbutik i Dalarna med tryckeri och fler liknande initiativ är på gång.

FotoJet---2024-12-06T144347.150