CA Andersson ökar totalt, men tappar i Göteborg

PUBLICERAD: 6 november 2015
UPPDATERAD: 6 november
Olle Sterner och Jonas Petersson, CA Andersson.
Olle Sterner och Jonas Petersson, CA Andersson.

Tryckeri CA Andersson & Co har ökat omsättningen något från i fjol – med 400 000 kronor – från 98,4 till 98,8 miljoner kronor. Rörelseresultatet har ökat något mer – från 2,9 till 3,5 miljoner kronor.

Under räkenskapsåret har företaget arbetat med att realisera de samordningseffekter och fördelar som det inneburit att samla produktionsresurserna på en adress. Verksamheten i Malmö har kompletterats med de produktionsresurser som tidigare fanns i Göteborg, där produktionen nu är avvecklad, skriver företaget i sin årsredovisning.

De ändringarna har föranlett avvecklings- och omstruktureringskostnader för företaget i Göteborg, som tappat i nettoomsättning med 5 miljoner kronor sedan förra räkenskapsåret – från 23 till 18 miljoner kronor. Rörelseresultatet ligger fortsatt på minus. Det har gått från minus 0,5 till minus 1,4 miljoner kronor.

CA Andersson har genomfört en omprofilering och sedan den 1 februari i år har de en ny tag-line: ”Premium Print- och Mediapartner”.

Läs vidare

Tryckerikunder och produktion flyttas

Holmbergs ingår ett samarbetsavtal med Åtta.45 som tar över produktion och kundrelationer.

laptop-3196481_1920

Tryckeri i Skene ökar resultat

Markbladet Tryckeri minskade sin omsättning för 2020 marginellt medan rörelseresultatet ökade.

Resultatet steg hos Addbrand

Försäljningen dök under 200 miljoner kronor, men rörelseresultatet gick upp, visar Addbrand Swedens räkenskapsår 2020.

Tryckerikedja tappade 26 procent

Covid-19 pandemin blev kännbar för Justnu:s verksamhetsår 2020. Försäljningstappet blev betydande jämfört med föregående år, visar senaste bokslutet.

Senaste nytt

Summa lanserar vinylskärare för DTF

Summa lanserar en vinylskärare för Direct to to film-applikationer. Den är speciellt byggd för att förhindra repor och rullmärken som kan uppstå vid transport av PET-film.

S-Class-3-TC75-DTF.27

”Ett skyltfönster för att få fler att upptäcka Addbrand”

Addbrand har som ambition att vara Nordens bästa grossist på papper, kuvert, lätt emballage och grafiska tillbehör. På Sign, Print & Promotion, 19–20 mars i Oslo, visar de ett urval av sin breda produktportfölj.

Addbrand kollage

Lundbergs grafiska lämnar över Komori till ny återförsäljare

De tar över distributionen för märket.

Kenneth-Nielsen

Agfa lanserar kompakt skrivare i Anapurna Ciervo-serien

Agfa utökar med en kompakt, men ändå mångsidig, maskin.

Anapurna-Ciervo-H2500_PR