CA Andersson ökar totalt, men tappar i Göteborg

PUBLICERAD: 6 november 2015
UPPDATERAD: 6 november
Olle Sterner och Jonas Petersson, CA Andersson.
Olle Sterner och Jonas Petersson, CA Andersson.

Tryckeri CA Andersson & Co har ökat omsättningen något från i fjol – med 400 000 kronor – från 98,4 till 98,8 miljoner kronor. Rörelseresultatet har ökat något mer – från 2,9 till 3,5 miljoner kronor.

Under räkenskapsåret har företaget arbetat med att realisera de samordningseffekter och fördelar som det inneburit att samla produktionsresurserna på en adress. Verksamheten i Malmö har kompletterats med de produktionsresurser som tidigare fanns i Göteborg, där produktionen nu är avvecklad, skriver företaget i sin årsredovisning.

De ändringarna har föranlett avvecklings- och omstruktureringskostnader för företaget i Göteborg, som tappat i nettoomsättning med 5 miljoner kronor sedan förra räkenskapsåret – från 23 till 18 miljoner kronor. Rörelseresultatet ligger fortsatt på minus. Det har gått från minus 0,5 till minus 1,4 miljoner kronor.

CA Andersson har genomfört en omprofilering och sedan den 1 februari i år har de en ny tag-line: ”Premium Print- och Mediapartner”.

Läs vidare

Tryckerikunder och produktion flyttas

Holmbergs ingår ett samarbetsavtal med Åtta.45 som tar över produktion och kundrelationer.
laptop-3196481_1920

Tryckeri i Skene ökar resultat

Markbladet Tryckeri minskade sin omsättning för 2020 marginellt medan rörelseresultatet ökade.

Resultatet steg hos Addbrand

Försäljningen dök under 200 miljoner kronor, men rörelseresultatet gick upp, visar Addbrand Swedens räkenskapsår 2020.

Tryckerikedja tappade 26 procent

Covid-19 pandemin blev kännbar för Justnu:s verksamhetsår 2020. Försäljningstappet blev betydande jämfört med föregående år, visar senaste bokslutet.

Senaste nytt

NI Solutions blir återförsäljare för Flora

NI Solutions och Flora har skakat hand om ett nytt samarbete på den nordiska marknaden.
Floraweb

Västerbottnisk tryckerikoncern går bra i Umeå – tappar i Lycksele

Original tryckeri i Umeå gör ett starkt 2023 men dotterbolaget Original tryckeri i Lycksele har det svårare. Orsaken är minskad annonsförsäljning till bolagets annonsblad.
FotoJet-(50)

Summerar nyttan med automation

Summa demonstrerar inte bara en utan två arbetsflödeslösningar under Fespa. Detta för att visa kunderna hur de kan effektivisera sina processer.
Summa

Storformatstryckeri gör rekordresultat

Oron för minskande volymer visade sig var obefogad. Storformatsspecialisterna Ackert Reklam gör sin högsta vinst på tio år. 
DSC_6055-2