Lönsamt för ÅR Packaging

PUBLICERAD: 16 maj 2016
UPPDATERAD: 16 maj
Harald Schulz, vd för ÅR Packaging.
Harald Schulz, vd för ÅR Packaging.

ÅR Packaging har ökat i nettoomsättning och rörelseresultat det senaste året – någonting som främst hänförs till den förvärvade verksamheten i den europeiska delen av Mead Westvaco Corporation, som började inkluderas i de finansiella rapporterna 1 maj.

2014 låg företagets nettoomsättning på 404 miljoner euro, alltså ungefär 3,763 miljarder svenska kronor. I år hamnade nettoomsättningen på 513 miljoner euro – cirka 4,770 miljarder svenska kronor.

Rörelseresultatet ökade från 25 miljoner euro (232 miljoner kronor) till 36 miljoner euro (335 miljoner kronor).

– Vi har under de senaste åren successivt förbättrat vårt erbjudande i våra kärnsegment med en tydlig målsättning att arbeta med kunder vilka vi har en strategisk inriktning och kan skapa en ömsesidigt givande relation med. Detta i kombination med obevekliga ansträngningar för att förbättra den operativa effektiviteten, minska kostnadsbasen och skapa en vinnande, prestationsbaserad kultur har lagt grunden för en stark förbättring av lönsamheten, säger Harald Schulz, vd för ÅR Packaging.

Läs vidare

Tryckerikunder och produktion flyttas

Holmbergs ingår ett samarbetsavtal med Åtta.45 som tar över produktion och kundrelationer.

laptop-3196481_1920

Tryckeri i Skene ökar resultat

Markbladet Tryckeri minskade sin omsättning för 2020 marginellt medan rörelseresultatet ökade.

Resultatet steg hos Addbrand

Försäljningen dök under 200 miljoner kronor, men rörelseresultatet gick upp, visar Addbrand Swedens räkenskapsår 2020.

Tryckerikedja tappade 26 procent

Covid-19 pandemin blev kännbar för Justnu:s verksamhetsår 2020. Försäljningstappet blev betydande jämfört med föregående år, visar senaste bokslutet.

Senaste nytt

Unika dekaler med exklusiv UV-gelskrivare för Hillstedts

Hillstedts i Nykvarn utanför Södertälje har investerat i en UV-gelskrivare från Canon. I Colorado M3W kan de skapa både matta och blanka dekaler, även i kombination.

Hillstedts_7529

Spariver på Heidelberg

Heidelberg ska minska antalet tjänster med 450 stycken de kommande tre år. Enligt företaget ska det stärka konkurrenskraften och möjliggöra nya investeringar.

DSC_7972

Nytt förpackningsmaterial av gräsfiber

Mycket av det naturen ger kan användas som råvara för förpackningsmaterial. Vad sägs om gräs som en del av ett pappersmaterial?

Grasspaperx

Ahlsells nya tryckeriverksamhet – vill växa genom förvärv

Ahlsell gör en strategisk satsning på tryckeri, profil- och presentreklam. Det tekniska handelsföretaget har för avsikt att växa genom uppköp av liknande verksamheter. Nu startar man en ny yrkesbutik i Dalarna med tryckeri och fler liknande initiativ är på gång.

FotoJet---2024-12-06T144347.150