Paragon anställer i Sverige

Holmbergs som är en del av Paragon-koncernen får personaltillskott i verksamheten.

Paragon Group, som representeras av Holmbergs i Sverige, rekryterar två personer för att få fart på försäljningen.

Paragon Group är en leverantör av tjänster för bland annat kundkommunikation och grafiska tjänster. Koncernen har gjort klart med två nya rekryteringar i Sverige för att bredda verksamheten genom Paragon Communication Sweden.

Utveckla försäljningen

Paul Sandell kommer att ansvara för att strategiskt utveckla försäljningen.

Paul Sandell går in i rollen som CSO, med ansvar för att strategiskt utveckla försäljningen i Sverige. Annica Ljungberg blir ansvarig för verksamheten i Göteborg.

– Vi är väldigt glada över att Paul och Annica ansluter till vårt team. De bidrar båda med lång och gedigen erfarenhet från kommunikationsbranschen och delar vår vision om framtiden, säger John Eager, vd för Paragon Graphic Services.

Kompetens och tjänster

Enligt John Eager handlar satsningen om att möta marknadens framtida krav med en helhetslösning av kompetens och tjänster för  kreativ och strategisk kommunikation för alla kanaler. Paul Sandell och Annica Ljungberg kommer båda närmast från tryckeriet CA Andersson AB. Paul Sandell var där försäljningschef och Annica Ljungberg var ansvarig för tryckeriets verksamhet i Göteborg.

Malmö och Göteborg

Holmbergs i Malmö har varit en del av Paragon Group sedan 2014. I Norden har koncernen av 18 produktionsenheter. Paragon Communication Sweden kommer att ha tillgång till samtliga Paragons tjänster i sin försäljning. Det svenska teamet utgörs inledningsvis av elva personer, fördelade på ett nystartat kontor i Göteborg samt på Holmbergs grafiska produktionsenhet i Malmö.

Paragon Group omsätter totalt drygt 850 miljoner euro och har över 6 500 anställda.

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *


Bokens förvandling genom hållbar innovation

Hållbarhet blir allt viktigare för alla aktörer i bokbranschen. Med det ökade fokuset på hållbarhet handlar årets Canon Future Book Forum den 2 december om att främja hållbar innovation i alla delar av förlagsbranschen – från hur böcker produceras, distribueras och är tillgängliga, till deras avtryck i vår vardag.

Publicerat av: 

Från glada gubbar till e-handel

System för att på riktigt kunna e-handla med trycksaker. Och då även komplexa former av förpackning. Det är vad det tyska företaget Cloudlab ägnar sig år. Detta snabbt växande företag – från 50 anställda i våras till 75 nu – används av de tyska nättryckerierna, samt tryckerier runt om i världen och sedan en tid tillbaka också på flera platser i Skandinavien.

Publicerat av: 

De demonstrerar komplett förpackningsflöde

Etiketter och förpackningar är två tillväxtområden inom den grafiska branschen. Konica Minolta har sammanställt några förslag på hur tryckerier kan ta del av den positiva utvecklingen, inte bara med en digital etikettskrivare, utan en komplett lösning för att producera etiketter och förpackningar i korta serier.

Publicerat av: