Molnbaserad tjänst ska frigöra tid

PUBLICERAD: 26 januari 2021
UPPDATERAD: 26 januari
Mathias Erlandsson grundade Omikai 2013 och är fortfarande vd i företaget. Foto: Arkiv

Omikais molnbaserade tjänst, Cloud ERP, har växt snabbt och finns nu översatt till flera språk. Under Sign&Print Connect kommer företaget att demonstrera hur tjänsten fungerar.

Cloud ERP är ett e-handels- och affärssystem som hjälper företag inom grafisk industri med lösningar för automatiserad produktion, försäljning och kontroll. Syftet är att frigöra tid och resurser för kunden.

– Vi kommer att visa den kompletta plattformen som består av Web2Print, MIS/ERP och Business Intelligence (BI), säger Mathias Erlandsson, vd och grundare av Omikai.

Det Västeråsbaserade företaget startades 2013 och har alltså sedan dess etablerat sig i flera länder. Omikai riktar sig till företag inom såväl förpackningsindustrin som till sign- och printmarknaden.

Pandemins effekter på branschen

Mathias Erlandsson säger att medverkan på en digital mässa är viktig, inte minst med tanke på de effekter som pandemin haft på branschen.

– Det betyder mycket att synas. Vi ser fram mot att få bra dialog med olika företag inom den grafiska industrin. Få bättre förståelse för vilka utmaningar branschen står inför, särskilt med tanke på det utmanande år som många precis har gått igenom.

– Vi ser fram mot att få presentera hur vi kan hjälpa branschen att nå sina mål med hjälp av våra produkter och tjänster.

Läs vidare

Det är hett för Connect-besökarna

Vi samtalade med SignPrint Connect-besökare om vad de var på jakt efter i det stora mässutbudet.
FotoJet (11)

Helautomatiskt skärsystem huvudnumret för Convertec

Helautomatiska skärsystem från italienska Elitron och nya modeller i amerikanska Mark Andys serie av digitala etikettpressar. Det är något av det Convertec kommer att visa i sin digitala monter under mässan Sign&Print Connect, 9–11 februari.
Convertec

Xeikon klara för Connect

Xeikon gör entré med nya högvolymspressar för det grafiska segmentet. Planen var att visa dem publikt på Drupa i fjol. Nu blir det istället digital visning under tre mässdagar på Sign&Print Connect.
Xeikon

Skärmar för digital skyltning i fokus

Spångaföretaget SwedX ägnar sig åt alla möjliga typer av digital skyltning och har stora namn som Audi, Toyota och Novotel Hotels bland sina kunder.
B695D95B-3377-4738-B5B2-39D9A6BE259A (002)

Senaste nytt

Spandex lanserar ny folieserie

Spandex introducerar varumärket AUTO och ett produktsortiment som riktar sig till professionella aktörer inom bilfoliering. Den första produkten är en serie PPF-folier.
AUTO PPF PR-Images 2

TAG Reklam: "Vi vill ha så lite som möjligt på hyllan"

TAG Reklam är en veteran bland Karlstads många profilföretag och uppnådde sin högsta omsättning senaste året 2022/2023. I sitt nattklubbssvarta showroom satsar de på minimalism för att underlätta för kunderna.
– Vi vill ha så lite som möjligt på hyllan, säger Andreas Gustafsson, vd.
DSC_5547

Tryckcentrum växer digitalt genom förvärv

Tryckcentrum i Blekinge förvärvar Altefur Development och den 1 mars öppnas en ny avdelning som kommer att fokusera på digital kommunikation.
Tryckcentrum

Profilföretaget Printer gör satsning i Finland

Brover Group-ägda Printer, e-handlare inom reklam- och trycksaker, har verkat på den svenska marknaden under några år. Nu tar företaget steget över Östersjön och går in i grannlandet Finland.
Printer Finland