Komfi fick bra start på mässan

En strålande glad Bo Heiwe från Komfi visar upp den på mässan sålda Amiga 76 Combo. Köpare är Göteborgstryckeriet.

Maskinen klarar mer eller mindre av allt som ett tryckeri behöver. Den kall-laminerar exempelvis självhäftande vinylark, till exempel golvreklam, och producerar monteringsfilm för textmontage och dekaler.

Eftersom den också kan varm-laminera med OPP-film, polyester eller nylon så finns det en rad olika användningsområden, såsom bokomslag, menyer, visitkort och vykort. Den hanterar också övertoningsfoliering (OTF) med metalliska effekter.

Hastighet upp till 25 meter i minuten är möjlig, och den klarar av format från 20 x 20 centimeter upp till 76 x 112 centimeter.

– Jag kunde inte ha önskat mig en bättre start på mässan, säger Bo.

Publicerat av: 

Dela artikeln

Email this to someoneShare on LinkedInShare on Facebook

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Byt strategi för tryckeriet

  Även om det kan kännas tungt att betala av på sina maskiner, så är personalkostnaden det utan jämförelse dyraste i ett tryckeri. Därför blir det ordentligt tokigt när tryckerierna håller igen på investeringar, istället för att satsa och rationalisera. Från att tidigare varit världsledande i investeringar – alldeles tokigt

Publicerat av: 

Norden möttes i Riga

  När Plockmatic Document Finishing för fjärde gången höll Plockmatic Days i Riga, hade arrangemanget vuxit till att börja likna en mässa. Den här gången anslöt kunder från hela Norden samt från Baltikum, Tjeckien, Vitryssland och Ryssland. Ansvarig var Mikael Bryske, som gladde sig över ännu ett besöksrekord. – Det började

Publicerat av: 

Casio jobbar på en 2,5D-teknik

Det japanska företaget Casio har tagit fram en prototyp på en skrivarlösning som med särskilt material kan återge högupplösta strukturer i färg, som läder, tyg med sömmar, trä, keramik och murade väggar. Företaget definierar tekniken som 2,5D, alltså inte riktigt hela vägen fram till 3D.

Publicerat av: 

Bjöd in till nära samarbeten

Marabu Scandinavia har hållit Öppet hus i sina lokaler i Malmö. Budskapet som förmedlades till kunderna var tydligt.
– Vi har pushat mycket idag för att skapa partnerskap. Det vi gör, gör vi tillsammans med kunden. Vi erbjuder inte bara en burk med färg utan en helhetslösning. Allt från produktivitet och kvalitet till förståelse för gällande lagar och regler, säger Victor Bildsten, digital försäljningschef på Marabu Scandinavia.

Publicerat av: