Sign&Print-mässan den 9-11 februari blir av – i digital form

Sign&Print-mässan flyttar ut på nätet och blir Sign&Print Connect den 9-11 februari 2021. Foto: Hanna Jangenfeldt.

Den grafiska branschen ska få träffas precis som vanligt – men på ett coronasäkert sätt. Därför flyttas nästa års Sign&Print-mässa, 9-11 februari, över till nätet och blir till Sign&Print Connect.

– Vi bygger nu en sajt som är en mötesplats. För oss är Sign&Print Connect ett ställe där människor träffar andra människor. Du får också chans att inspireras av föredrag, nya möjligheter och lär dig om ny utrustning och nya material, säger AGI:s publisher Peter Ollén, som är arrangör bakom både mässorna och Connect.

– Vi ska använda Sign&Print Connect för att bli gränslösa. För första gången på våra mässor kan vi visa livedemonstrationer av utrustning som står i andra länder och föra samtal hos intressanta tryckerier och skyltmakare på annan geografisk plats.

Fysisk mässa 2022

Peter Ollén räknar fortfarande med att kunna genomföra den fysiska mässan Sign&Print Scandinavia – men ett år senare.

– Vi har frågat utställarna och ännu har ingen sagt nej till att satsa på en fysisk mässa den 8-10 februari 2022 – alltså om drygt ett år. Men årets mässa blir ett digitalt möte, förhoppningsvis med fler utställare och betydligt fler besökare än vanligt.

– Marknadsföringen kommer att fungera som vanligt, med ett tryckt Sign&Print mässnummer till alla anmälda och kommunikation via alla våra medier samt Google, Facebook och Linkedin. Redan i december kommer du också som besökare att kunna boka upp demotid hos dina leverantörer.

Personliga möten och presentationer

Företagspresentationerna blir dels i större live event, dels personliga möten mellan utställare och besökare.
– Besökare klickar på en säljare, kopplar upp ett videosamtal med sin telefon eller annan enhet och får en demo av det denne vill titta på – eller det som säljaren gärna vill tipsa om.

– Connect blir naturligtvis inte som vanligt. Vi kommer att sakna chansen att ta en kaffe ihop eller avsluta dagen med ett glas öl. I gengäld blir det nu lika lätt för någon i Norrbotten och Skåne som för skyltmakaren i Stockholm att smita in på mässan. Så vissa saker blir enklare och andra sämre med den här coronasäkra varianten, avslutar Peter Ollén.

Mer information om mässeventet finns här.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *


Fespas vd om avhoppen i pandemin: ”Övertygad att B2B-event som Fespa kan fortsätta”

Den officiella pr-kampanjen för mässan Fespa Global Print Expo 2021 har lanserats. Samtidigt ställer allt fler utställare in sitt deltagande på Drupa som kommer att äga rum bara några veckor senare. Sign&Print har frågat Fespas vd Neil Felton hur detta kommer att påverka Fespa-mässan.

Publicerat av: 

Instegsmodell för industriellt textiltryck

Med sin Monna Lisa ML-8000 riktar Epson sig främst till företag som vill ta steget in på industriellt textiltryck. Det nya bläckstrålesystemet har en utskriftsbredd på 1,8 meter, är utrustat med åtta nyutvecklade Precision Core-skrivhuvuden, och förväntas ligga på en hastighet upp till 155 kvadratmeter i timmen.

Publicerat av: