fredag 12. augusti – vecka 32
Sign&Print-mässan flyttar ut på nätet och blir Sign&Print Connect den 9-11 februari 2021. Foto: Hanna Jangenfeldt.
Den grafiska branschen ska få träffas precis som vanligt – men på ett coronasäkert sätt. Därför flyttas nästa års Sign&Print-mässa, 9-11 februari, över till nätet och blir till Sign&Print Connect.
– Vi bygger nu en sajt som är en mötesplats. För oss är Sign&Print Connect ett ställe där människor träffar andra människor. Du får också chans att inspireras av föredrag, nya möjligheter och lär dig om ny utrustning och nya material, säger AGI:s publisher Peter Ollén, som är arrangör bakom både mässorna och Connect.
– Vi ska använda Sign&Print Connect för att bli gränslösa. För första gången på våra mässor kan vi visa livedemonstrationer av utrustning som står i andra länder och föra samtal hos intressanta tryckerier och skyltmakare på annan geografisk plats.
Peter Ollén räknar fortfarande med att kunna genomföra den fysiska mässan Sign&Print Scandinavia – men ett år senare.
– Vi har frågat utställarna och ännu har ingen sagt nej till att satsa på en fysisk mässa den 8-10 februari 2022 – alltså om drygt ett år. Men årets mässa blir ett digitalt möte, förhoppningsvis med fler utställare och betydligt fler besökare än vanligt.
– Marknadsföringen kommer att fungera som vanligt, med ett tryckt Sign&Print mässnummer till alla anmälda och kommunikation via alla våra medier samt Google, Facebook och Linkedin. Redan i december kommer du också som besökare att kunna boka upp demotid hos dina leverantörer.
Företagspresentationerna blir dels i större live event, dels personliga möten mellan utställare och besökare.
– Besökare klickar på en säljare, kopplar upp ett videosamtal med sin telefon eller annan enhet och får en demo av det denne vill titta på – eller det som säljaren gärna vill tipsa om.
– Connect blir naturligtvis inte som vanligt. Vi kommer att sakna chansen att ta en kaffe ihop eller avsluta dagen med ett glas öl. I gengäld blir det nu lika lätt för någon i Norrbotten och Skåne som för skyltmakaren i Stockholm att smita in på mässan. Så vissa saker blir enklare och andra sämre med den här coronasäkra varianten, avslutar Peter Ollén.
Mer information om mässeventet finns här.
Claes Nordström | claes.nordstrom@agi.se| 28. september, 2020
Alla åldersgrupper engagerar sig i kundkommunikation som hamnar i brevlådan, inklusive generation Z och millennials, visar en brittisk undersökning beställd av Royal Mail.
Publicerat av:Claes Nordström | claes.nordstrom@agi.se| 11. augusti, 2022
Sign&Print skrev förra året om Grizzly i Östersund som då köpte – inte bara en utan två – HP latex-skrivare. I början av sommaren var det dags för nästa investering, en flatbäddsskrivare från Epson, och i höst ska maskinparken förnyas ytterligare.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 9. augusti, 2022
Efter rekordsiffror i maj backade medieinvesteringarna, förmedlade via Sveriges mediebyråers medlemmar, under juni och juli med 8,3 procent jämfört med förra sommaren. Kategorin utomhus/trafikreklam fortsätter dock att öka medan DR/annonsblad uppvisar dystra siffror.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 9. augusti, 2022
Storbildsbolaget i Helsingborg är ute på en intensiv tillväxtresa. I slutet av året går flytten till nya moderna lokaler och för att stärka upp på personalsidan har fem nyanställda börjat på företaget under våren.
Publicerat av:Anja Degerholm | anja.degerholm@agi.se| 2. augusti, 2022
AGI Publishing House AB | Altonagatan 5 | 211 38 Malmö | Sverige